تشديد تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران علت اصلي حذف نام اين كشور از فهرست سرويس هاي مربوط به ثبت نام ايميل ياهو (Yahoo) و هاتميل (Hotmail) بوده است.
پايگاه خبري رجيستر انگليس به نقل از يك سخنگوي شركت ياهو نوشت: "ياهو و هاتميل (زيرمجموعه مايكروست) نام ايران را از فهرست كشورهاي خود در صفحه ثبت نام ايميل حذف كرده اند كه اين امر به دليل تشديد تحريم هاي آمريكا عليه تهران بوده است."
وي افزود: "ياهو به طور پيوسته فعاليت هاي تجاري خود را مورد بازنگري قرار مي دهد تا از ميزان مطابقت آنها با محدوديت هاي اعمال شده مطمئن شود."
اين مقام شركت ياهو خاطرنشان كرد: "در راستاي اين سياست ما اجازه نداريم به اتباع كشورهاي در معرض اين محدوديت ها اجازه ثبت نام دهيم.
 بنابراين شما نمي توانيد ايران را به عنوان يك گزينه – در سرويس هاي ثبت نام ايميل – انتخاب كنيد چونكه ما از انجام فعاليت هاي تجاري در آنجا معذور هستيم."
در همين حال مايكروسافت اعلام كرد: قادر به توضيح درباره اين مساله نمي باشد.
كاربران ايراني از چندي پيش امكان ثبت نام در سرويس هاي ميل ياهو و هاتميل را ندارند.
به نوشته پايگاه رجيستر با وجود اعمال محدوديت هاي ياهو و مايكروسافت (سرويس هاتميل) براي كاربران ايراني سايت گوگل همچنان نام ايران را به عنوان يك گزينه در "صفحه ثبت نام جي ميل (Gmail)" نگه داشته است.
شركت گوگل تاكيد مي كند كه اين تحريم ها مانع از قرار گرفتن نام ايران در ليست كشورهاي سرويس Gmail نخواهد شد.
در بيانيه اين شركت آمده است: "گوگل متعهد به تبعيت كامل از طرح هاي كنترل صادرات و تحريم هاي آمريكاست."
در همين حال يك مقام سفارت ايران در لندن از واكنش فوري در قبال اين مساله خودداري كرد.
دولت آمريكا كمتر از دو هفته پيش تحريم هاي اقتصادي عليه ايران را به طور يكجانبه تشديد كرد