بزرگترين آزمايش جهان و اثبات وجود خدا

ممکنه شما هم اخیرا در خبرها شنیده باشید که بزرگترین آزمایشگاه جهان در حال انجام بزرگترین آزمایشی است که بشر تاکنون انجام داده است ، هدف از این آزمایش، کشف بسیاری از رموز هستی عنوان شده است، در واقع برخی از دانشمندان هدف از انجام این آزمایش را اثبات وجود خدا می دانند.

این آزمایشگاه متشکل از یک شتاب دهنده عظیم LHC  Large Hadron Collider)) دایره ای با محیط 27 کیلومتر است که در زیر زمین و در مرز بین فرانسه و سوییس، در طی 20 سال، ساخته شده است.

تاکنون بیش از 10 میلیارد دلار برای این پروژه عظیم هزینه شده است. بیش از 2 هزار دانشمند از 50 کشور جهان از جمله ایران در طراحی و ساخت این آزمایشگاه نقش داشته اند. البته باید گفت که تنها 8 نفر از این دانشمندان ایرانی هستند، در صورتی که سهم کشوری مثل پاکستان حدود 50 دانشمند و ترکیه 100 دانشمند است.

ذرات بنیادی که این دانشمندان به دنبال آشکار کردن آنها هستند، ذراتی بنیادی به نام کوارکها و گلونها هستند که ذرات بزرگتری مانند الکترون ، نوترونها و پروتونها را می سازند. یکی از ذرات بسیار مهمی که دانشمندان امیدوارند در این مجموعه آزمایش ها به آن دست یابند، ذره بنیادی است که باعث می شود اجسام و ذرات دارای جرم شوند، به عبارت دیگر ذره ای که از هیچ ذره دیگر ساخته نشده باشد.

دانشمندان امیدوارند که بتوانند با اینکار مراحل اولیه شکل گیری جهان را مورد بررسی قرار دهند و به نوعی انفجار بیگ بانگ را شبیه سازی کنند. البته به گفته برخی دانشمندان بیم آن می رود که با انجام این آزمایش سیاهچاله کوچکی ایجاد شود که ممکن است باعث نابودی جهان شود.

خب حالا این خبر چه ربطی به IT داشت... الان خدمتتون عرض می کنم

اگر چه کل زمان انجام این آزمایش کمتر از کسری از ثانیه خواهد. اما مجموعه داده هايي كه در اين آزمايش ها بدست مي آيد به حدي زياد است كه گفته مي شود براي پردازش آن به بيش از 100 هزار كامپيوتر نياز است. به گفته اين دانشمندان در طول يك سال فعاليت ماشين LHC اطلاعات بدست آمده به بيش از 15 پتابايت يا 15 ميليون گيگابايت خواهد رسيد.

قرار است اين اطلاعات به كشورهاي مختلف فرستاده و پس از پردازش به آزمايشگاه اصلي بازگردانده شود. مسلما لازمه چنين كاري گسترده شدن هر چه بيشتر شبكه هاي كامپيوتري مي باشد، بنابراين وب 2 نقش مهمي در اين پرو‍ژه عظيم ايفا مي كند. البته بايد دعا كنيم فرضيه نابودي جهان با انجام اين آزمايش درست نباشد !!!

Touch Screen

تاچ اسکرین چیست؟ این پرسشی ست که به رغم پاسخ ساده ای که برای آن در نگاه اول وجود دارد در عمل با تعابیر گوناگون و متنوعی روبرو می گردد که به تکنولوژِی های متفاوت در ساخت صفحات لمسی باز می گردد.

در مقاله پیش رو، قصد داریم تا با نگاهی به تکنولوژی Touch Screen به معرفی روش های مختلف ساخت صفحه نمایش های لمسی با تکیه بر نمونه های موبایلی بپردازیم. با ما همراه شوید.

ادامه نوشته

امکان تصویربرداری توسط گوگل ارث

گوگل توافق‌نامه‌اي را براي تصويربرداري ماهواره‌اي، براي امکانات نقشه‌برداري از طريق ماهواره‌اي که
 قرار است در چهارم سپتامبر در موقعيت خود در فضا مستقر شود، به امضا رسانيد. اين ماهواره جديد مي‌تواند در طول يک روز، جزئياتتصويري را در مسافتي به اندازه نيومکزيکو بدست آورد. اين يعني اين که شما مي‌توانيد در مدت 30 روز از تمامي نقاط آمريكا تصاويريبا کيفيت و وضوح بالا داشته باشيد. اعجاب انگيز است!
ميزان کيفيت به اندازه تقريبي 50 سانتي‌متر در هر پيكسل خواهد بود كه بسيار قابل توجه است.
تصويري که Google Maps/Earth با اين جزئيات دارد، 100درصد کامل بوده و هر ماه يک بار به روز مي‌شود.
در همين رابطه "کِيت هوروويتز" (Kate Hurowitz) از گوگل، مي‌گويد:" ماهواره GeoEye-1 بالاترين دقت تصاوير رنگي را که هم اکنون در بازار تجاري مي‌توان يافت، به همراه دقيق‌ترين موقيعيت‌شناسي زمين را داراست. اين هدف ما بوده که تصاوير را تا جايي که امکان دارد با دقت و کيفيتي به نمايش بگذاريم که بالاتر از آن ديگر ممکن نباشد و GeoEye-1 در رسيدن به اين هدف به ما کمک خواهدکرد."
                                                                                                          

کتاب‌ الکترونیک سونی به بازار آمد

  کتاب‌های الکتریکی سونی که دقیقا به اندازه کتاب‌های معمولی هستند و 160 رمان معروف را در خود جای داده‌اند روانه بازارهای انگلستان شدند.
به گزارش دیلی، "سونی ریدر" که توسط کمپانی بزرگ سونی ساخته شده است حافظه‌ای به اندازه 200 مگابایت دارد و قیمت 200 پوندی آن می‌تواند این امکان را به بسیاری از شهروندان انگلیس بدهد تا دیگر مجبور نباشند در پایان کتاب خود کتاب دیگری خریداری کنند.

کتاب فوق که بسیار سبک است آن قدر باتری دارد که می‌تواند . . .
ادامه نوشته

GoodBye LCD

این مطلبی که براتون میذارم ممکنه یکم قدیمی باشه ولی خیلی جالبه پس حتما بخونیدش.
نسل جدیدی از نمایشگر ها که OLED نام داره و احتمال داره توسط شرکت سونی تو همین سال عرضه بشه که انشا الله در پایان برنامه ی سند چشم انداز 20 ساله شاید ایران هم بیآد.


بیایید تو ادامه ی مطلب.

ادامه نوشته

موضوع کنفرانس این هفته

اول حلول ماه مبارک رمضان رو به دوستان عزیزم تبریک میگم امیدوارم همگیمون همیشه با او وبه یادش باشیم.

بعد هم ازتون میخوام نظرتون رو درباره ی کنفرانس این هفته تو همین پست بذارید.                                                                                    

التماس دعا

زمان انتخاب واحد اصلی

بالاخره معلوم شد کی باید انتخاب واحد کنیم.

می تونید از لینک زیر جزئیات انتخاب واحد رو ببینید.

لینک زیر!!!

و از لینک زیر راهنمای اون رو مشاهده کنید.

لینک زیر!!!

16/6/87 و   17/6/87         دانشجويان ورودي 84 وماقبل

18/6/87 و  19/6/87          دانشجويان ورودي 85

20/6/87 و  21/6/87          دانشجويان ورودي 86

معرفی بازی کاملا ایرانی لطفعلی خان زند (Quest of Persia)


حتما شما هم اخیرا تبلیغ یک بازی جدید ایرانی به اسم لطفعلی خان زند رو دیدید و شاید هم این بازی رو خریده باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی این بازی ایرانی از نگاه ماهنامه دانش و کامپیوتر بپردازیم (البته با اندکی دخل و تصرف).

لطفعلی خان زند یک بازی اکشن سوم شخص است که شباهت زیادی با بازی شاهزاده ایرانی دارد با این تفاوت که تیم سازنده این بازی بر خلاف شاهزاده ایرانی، متشکل از مهندسان ایرانی است، به عبارت دیگر این بازی کاملا ایرانی می باشد.
ادامه نوشته

موضوع کنفرانس

با سلام به همه ی دوستان خوبم.

امیدوارم که همگی تابستون خوبی رو گذرونده باشید.

دیشب با آقای احمد پور حرف زدیم و تصمیم گرفتیم که بحث این بار کنفرانس رو به مشکلات بچه ها اختصاص بدیم.

البته منظورمون از این قسمت اینه که همگی در یک بحث خودمونی به بررسی رفتارهای  نادرست  پسران و دختران جامعه بپردازیم و با همدیگه تبادل نظر کنیم.

 خوشحال میشیم اگه همگی تون در این کنفرانس شرکت کنید .

یه چیز باحال

با سلام.

توی همین UOK  خودمون گز می کردم که یه چیز باحالی دیدم.تا کنه شناسی پیش رفتن اما... . من یه ایمیل زدم و حرفم رو گفتم شما هم می تونید این کار رو بکنید یا ابتدای سال تحصیلی به فکر یه تجمع یا درخواست بزرگ بیفتید.از شما هم می خوام اگه براتون مهمه با دانشگاه تماس بگیرید یا حداقل یه کم به فکر بیفتید.

روزهای خوشی داشته باشید.

نمرات

سلام به همگی

آقای اسدی لطف کردند و نمرات طراحی الگوریتم و ساختمان داده رو در وبلاگشون قرار دادند.

لینک نمرات

موفق باشید

گروه روبوتیک

با سلام به همه دوستان

انجمن در اواخر ترم قبل گروه روبوتیک رو تشکیل داد و یک سری جلسات برگزار شد حتی با دکتر ظهیر اعظمی هم یک جلسه داشتیم و تقریبا مسیر کار مشخص شده.

به دلیل داشتن پروژه های اعضا گروه مدتی کاری انجام نداد .

یک گروه در یاهو هم ایجاد کردم که دوستان می توانند از اینجا عضو گروه شوند. اعضای اصلی گروه مشخص شده بقیه دوستانی که عضو خواهند شد فقط برای همکاری و یا کمک از سوی ما برای طرح یا سوال یا مطالعه خود می باشد. برای عضویت شرایط را اعلام خواهیم کرد.

فقط دوستان اعضای اصلی هر چه سریعتر با من تماس بگیرند.

دوستان دیگر می توانند هر سوالی در این مورد داشتن یا از طریق نظر یا از طریق ای میل جواب خود را بگیرند.

با تشکر

موفق باشید